Hoe wakker zijn wij??????

Afgelopen dagen was het wat onrustig bij mij, op een of andere manier kon ik mijn draai niet vinden tussen werk, thuis en welke weg God voor mij heeft. Gistermiddag werd ik ook nog heel verkouden en voel ik weer een griepje op komen.
Hier heb ik dus totaal geen zin in en tijd voor dacht ik nog….

Vanmorgen werd ik wakker en er liepen al kleine dingen niet helemaal lekker, met als gevolg dat ik met mijn slaperige hoofd niet meteen tot God keerde, en ja dat brengt rare dingen met zich mee..

Ik voelde mijn lontje korter worden, en dacht dit is niet de bedoeling. Ik heb heel snel mijn mobiel gepakt, want hier krijg ik dagelijks een tekst door de bijbelapp en heb ik mijn leesrooster op staan.

Tekst 1 was Hebreeën 4: 14-16

Vrijmoedig naderen
 14 Nu wij dan een grote Hogepriester hebben, Die de hemelen is doorgegaan, namelijk Jezus, de Zoon van God, laten wij aan deze belijdenis vasthouden.
 15 Want wij hebben geen Hogepriester Die geen medelijden kan hebben met onze zwakheden,  maar Een Die in alles op dezelfde wijze als wij is verzocht, maar  zonder zonde.
 16 Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen  tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip.


Tekst 2 was Hebreeën 5: 7-10
  In de dagen dat Hij op aarde was,  heeft Hij met luid geroep en onder tranen gebeden en smeekbeden geofferd aan Hem Die Hem uit de dood kon verlossen. En Hij is uit de angst verhoord.
 8 Hoewel Hij de Zoon was, heeft Hij toch gehoorzaamheid geleerd uit wat Hij heeft geleden.
 9 En toen Hij volmaakt was geworden, is Hij voor allen die Hem gehoorzamen, een oorzaak van eeuwige zaligheid geworden.
 10 Door God is Hij Hogepriester genoemd naar de ordening van Melchizedek.
Ik voelde me meteen weer even op mijn plaats gezet. 
We kunnen wel klagen, maar we moeten beseffen dat we niet alleen staan. Jezus is onze weg voor gegaan en hij heeft het gered, hoeveel te meer kunnen wij het dan wel niet redden……
  
Door deze teksten voelde ik even een duwtje in mijn rug, de goede kant op, maar merkte ook dat ik er nog niet was. Mijn gedachten gingen met me aan de haal, al was het wat minder dan even daarvoor.
Van een van mijn zussen kreeg ik een bemoediging en werd ik herinnerd aan het plaatje: “High five”
oftewel: Devil get in line, Jesus first….
Dat bracht mij er toe om adem te halen en de draad weer op te pakken. Emoties even aan de kant en verstand erbij.
Doordat ik aan het werk moest kwam het er niet van om mijn bijbel te pakken en het stukje voor vandaag uit Numeri te lezen.
Toen ik tussen de middag thuis kwam, heb ik eerst even opgeschreven wat ik nou eigenlijk moest doen, dat gaf wat ruimte in mijn hoofd. Toen ik uiteindelijk Numeri 24 opensloeg las ik vers 1:
1 Toen Bileam zag dat het in de ogen van de HEERE goed was dat hij Israël zegende, ging hij niet, zoals de andere keren,  over op bezweringen, maar richtte hij zijn gezicht naar de woestijn.

Veel verder kwam ik eigenlijk niet, hoe mooi is dit wel niet. 
Lees je bijbel, bid iedere dag…..

Hoe vaak moet God ons dingen laten zien voordat wij beseffen dat het goed is wat we doen.
Wanneer gaan wij vertrouwen op God.
Wanneer worden wij wakker????

Dank je wel voor het delen op:

1 Comment

  1. Eve Jansen on 26 November 2015 at 14:51

    Amen Zus

Reacties zijn welkom.