Rust jij wel eens uit?

Altijd als ik met de hond loop, onder de douche sta, in de auto zit en meer van die “onmogelijke plekken, komen de teksten in mij op die ik het liefst op papier wil zetten. Als ik dan eenmaal de tijd heb om het op papier te zetten, ben ik mijn tekst kwijt, weet ik niet meer wat er in mijn hoofd om ging, mijn geheugen is dus ook niet je van het.
Het frustreert me als het niet lukt om te schrijven, vind het verschrikkelijk dat ik het niet kan onthouden en daardoor de ene keer wel met regelmaat schrijf en de andere keer niet…
Maar is dit niet zoals ons leven ook gaat?  Wij bedenken wat, en het gebeurt vervolgens niet. ….
Toen ik net tot geloof kwam voelde ik me sterk, dacht ik dat ik de hele wereld aan kon, maar soms word ik heen en weer geslingerd. De 1 zegt dit, de ander dat, en dan moet je van alle informatie het beste er uit halen en meenemen….. Hoe doe je dit?
Jezus werd verzocht in de woestijn, en de duivel zei tegen hem dat de engelen hem op zouden vangen, Matteüs 4:6-7,  maar Jezus antwoordde dat God niet verzocht mocht worden.
Hieruit blijkt dus hoe belangrijk het is dat je je bijbel kent, maar ja dat is ook niet iets wat 1, 2 , 3 gebeurt is.
Ik ben er ondertussen wel achter dat in al die jaren dat ik de bijbel nu lees, ik nog lang niet alles weet. Dit is dan ook 1 van de oorzaken waardoor ik met regelmaat twijfel, onrustig en ongeduldig ben. Spreekwoordelijk gezegd zou ik het liefst “die briefjes die uit de hemel vallen” willen hebben.
Ondertussen heb ik ook al zoveel boeken over de bijbel gelezen, boeken met tips en trucs, ieder schrijft met zijn eigen visie, vanuit zijn eigen beleving. De ene keer geeft het inzicht de andere keer verwarring en soms zelfs “onzin”.
Moet je je dan in je stulpje terug trekken en alleen maar bijbel lezen? Waar ligt de balans?
Ik denk dat de balans ligt in relatie opbouwen….. Bijbel lezen, bidden, rust nemen en dan ook echte rust, stil zijn net zoals Jezus ons gebied in markus 6:31, als de apostelen terug komen en Jezus zegt dat zij naar een “eenzame plaatst moeten gaan, alleen, om uit te rusten”
Neem jij de tijd om uit te rusten? om stil te zijn en bijbel te lezen, te bidden? of laat je je nog te veel leven door de dagelijkse dingen???
Dank je wel voor het delen op:

2 Comments

  1. Ariella / Aritha on 9 June 2017 at 08:32

    Dank je wel voor het schrijven hierover. Juist als ik voel dat ik me leeg voel en een beetje onrustig, neem ik de tijd om Bijbel te lezen of te bidden of iets dergelijks. Het “leeg voelen” is soms Gods manier om mij te trekken naar Hem toe.

  2. Eveline(lookaroundthecorner) on 7 June 2017 at 11:13

    Dat stukje over rust komt steeds terug. Iedereen maakt hele studies erover, dan denk ik wanneer rust jij dan. Waarschijnlijk heb ik een ander beeld van rust dan zij 🙂 Je blog blijft mooi, dank je wel.

Reacties zijn welkom.